HTC gebruikt nieuwe Qualcomm-cpu in Android-smartphone G2

HTC gebruikt een nieuwe chipset van Qualcomm in zijn onaangekondigde Android-smartphone Vision, die als T-Mobile G2 zal worden verkocht. Dat blijkt uit de firmware van het toestel, die deze week naar buiten is gekomen.

De gebruikte chip is de MSM7x30, volgens de build.prop-file in de firmware. De kloksnelheid wordt niet in het bestand vermeld. De MSM7x30 draait op Qualcomms eigen Scorpion-core, die net als de Cortex A8-core van ARM op de ARMv7-instructieset is gebaseerd. Hij lijkt op de Snapdragon-chips van Qualcomm, maar heeft een snellere gpu. De Adreno 205 zou 'significant' betere prestaties afleveren dan de Adreno 200 van de Snapdragon QSD8250 uit onder meer de HTC Desire. Daarnaast ondersteunt de MSM7x30 een hogere datasnelheid. Waar de Snapdragons hsdpa met maximaal 7,2Mbps ondersteunen, kan de MSM7x30 tot 14,4Mbps, wat bekendstaat als hspa+. De G2 is het eerste toestel voor het hspa+-netwerk van T-Mobile in de Verenigde Staten.

De build is gepubliceerd door de Chinese site 911Sniper en bevat Android 2.2. Opvallend genoeg is HTC's eigen Sense-interface niet aanwezig. Vermoedelijk komt dat doordat de smartphone de naam van Google zal dragen en dus, in navolging van de T-Mobile G1, HTC Magic en Motorola Droid, geen grote aanpassingen ten opzichte van Android mag bevatten. Overigens staan niet-standaardapplicaties als Amazon en tekstinvoersoftware Swype ook in de rom.

Hoewel de G2 een toestel voor de Amerikaanse markt is, hebben de aanwijzingen dat HTC hetzelfde toestel ook naar Europa brengt zich in de afgelopen tijd opgestapeld. De naam van het toestel zal Desire Z zijn. HTC houdt op 15 september in Londen een persevenement, waarop vermoedelijk een of meer nieuwe toestellen worden aangekondigd.

T-Mobile G2 T-Mobile G2 T-Mobile G2 T-Mobile G2 T-Mobile G2

Door Arnoud Wokke

Redacteur

26-08-2010 • 12:51

55 Linkedin Whatsapp

Reacties (55)

55
54
21
1
0
13
Wijzig sortering
Is toch wel een potentieeltje voor CLB...
Had een Milstone vanaf het begin, is 2 maanden geleden verkocht..

Wil eigenlijk wel weer een mooi scherm en fysiek toetsenbordje,
maar niet zo'n achterlijk groot ding van 4" of 4,3" en dergelijke.. way too big...

De Droid2 vind ik persoonlijk niet echt mooi qua looks en neem aan dat de
Milestone2 ook niet veranderd zal worden qua design en looks, erg jammer dus..

En deze ziet er mooi uit, heeft geen Androidskin, fysiek toetsenbord.. Hmm ja..
Idd een sexy toestelletje kwa grootte, zonder Sense is ook mooi meegenomen (hoewel ik bang ben dat menig mensen vooral non-tweakers dat wel jammer zullen vinden), echter heb ik me twijfels over dat slide-mechanisme... Tevens ben ik benieuwd naar de GPU aangezien er een andere CPU in zit hoop ik ook een betere GPU als de Desire/Nexus One (nog niet echt nodig maar nooit verkeerd)...

Trouwens de Nexus One (oftewel de snapdragon SoC) schijnt ook gewoon HSDPA+ aan te kunnen (met een custom ROM van cyanogen) ondanks dat het maar tot 7.2MBit gaat, hij wisselt wel netjes van icoontje van een H naar een H+ :)

edit: andere leuke info buiten de GPU zoals kleinere chips (45nm ipv 65nm) was ook wel leuk te vermelden die dingen zijn allemaal al bekend over die CPU's...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 16 juli 2024 12:41]

Hij krijgt zo te zien de Adreno 205 GPU

De vraag is alleen of hij ook sneller is als de GPU in bijv. de Galaxy S.
kijk dat is interessant, thanks had het bron-bestand niet gelezen (beetje jammer dat het hier achterwege wordt gelaten)...

Als die echt 4x zo snel is dan is die sneller als de GPU in de Galaxy S :) Echter betwijfel ik het, zal wel vergelijkbaar niveau zijn... (na wat zoeken) "which is around the equivalent of a PowerVR SGX535" - kom ik tegen op veel sites...
als je nu aan het kijken bent voor een nieuwe tel dan kun je beter niet hierop wachten. het zal nog wel even duren voordat deze tel op de markt komt aangezien ze hem pas over een halve maand aankondigen. en als hij de naam desire z krijgt hier wachten ze denk ik liever nog even zodat de desire nog goed verkocht word.
De Desire en Desire Z zijn telefoons voor verschillende type mensen, net als bijvoorbeeld de Touch Diamond en Diamond Pro. Grootste verschil tussen de twee was het qwerty keyboard.

Daarnaast is de Desire Z alweer een poosje geleden voor het eerst in duitse "prijslijsten" vermeld zonder prijs, wat er meestal op duid dat de telefoon binnen korte tijd beschikbaar zal zijn
Waar baseer je dat op? HTC brengt toestellen na aankondiging meestal vrij snel op de markt hoor. De Desire was anderhalve na maand aankondiging al in de winkels te vinden.
Anoniem: 63628
@MarcoC26 augustus 2010 13:36
En een maand later nergens meer =)
Dat valt reuze mee, kijk liever naar bedrijven zoals Apple die niks leverbaar hebben aankondiging. Enigste die dat altijd goed in orde hebben zijn Samsung en Sony Ericsson in mijn bevindingen.

Al heb ik zelf een HTC Desire en kom ik van een iPhone, dus dit is geen trol ofzo :$
Wat zeg je nu???

Sony Ericsson is met Nokia en Apple keizer in het aankondigen maar niet kunnen leveren. Kijk naar de Xperia X1, aankondiging in het voorjaar en pas ruim een half jaar later beschikbaar. Om van de Xperia X2 nog maar te zwijgen, die is helemaal niet meer in Nederland uitgebracht.

Ik heb ook mijn oog laten vallen op de Desire Z, om exact dezelfde redenen als Colin (CLB). Hij en ik zitten aardig op een lijn vwb smartphones.

Een groot, maar niet TE groot scherm, qwerty en een beetje snelle architectuur eronder. Fantastisch!
Precies wat ook mijn voorkeur trekt, alhoewel ik de laatste tijd ook de HTC evo en Europese kloons ervan op het oog heb.
Volgens het bericht gaat het om een onaangekondigde telefoon. Ik vind het eigenlijk wel jammer dat er geen sense op zit. Ik ben tot nu toe erg tevreden met de looks en feel daarvan. Misschien gaan ze 'm wel ook uitbrengen als iets anders als G2.
Die kans zit er inderdaad in.

Ik vind het, als ontwikkelaar, persoonlijk leuker om met een Android original te werken.

Het is een mooi toestel, lijkt een waardige opvolger voor mijn G1.
Meh, liever LauncherPro...

Inmiddels heb ik voor alles wat Sense bood al een alternatief en dat alles loopt tezamen sneller op m'n al redelijk verouderde HTC Hero dan wat ik van veel mensen met hun Legend ervaar.

En daarbij heb ik al een 2.6.29 Android 2.2 draaien.

Als deze rond November beschikbaar is voor een schappelijke prijs lijkt me dat nog wel wat. Ik zou eigenlijk graag een toestel met "BB-qwerty" zien. En dat dan graag uitschuifbaar.

Iets van 3.5" 3:2 ratio, 800x480, formaatje Hero/Legend/ Spica met uitschuivend keyboard in de lengte? Android edititie Gingerbread? Of met 3.0 met 2.6.34 kernel?
Ik heb tijd zat.. Loop nu al 2 maanden met m'n oude toestel, daar kan nog wel wat bij =)

Ga nu niet opeens weer een Milestone kopen..
En andere equivalenten zie ik niet.. De Galaxy S misschien nog.. maar ach
Anoniem: 215005
@CLB26 augustus 2010 13:28
waarom heb je de milestone verkocht eigenlijk?
lol xD. hij word pas over een halve maand aangekondigd :P? PAS?! dude c'mon, heeft men tegenwoordig zo weinig geduld.
En dan komt ieh zeker pas over een maand hierheen, nou dat is lang... Elke week komt er wel een nieuwe telefoon aan, allemaal niks anders dan een ander op een paar rare feautures na dan. Ik ben persoonlijk van mening, als je een dikke telefoon koopt met alles erop en eraan, je die moet gebruiken tot ieh dood is en niet dan na een maandje weer een nieuwe kopen.

Kvind die Droid2 lelijk, niet uitbrengen dus!
Anoniem: 178824
26 augustus 2010 13:04
Een toetsenbord is (voor mij) erg welkom maar dit toetsenbord oogt vreemd. Geen aparte nummerieke rij, geen arrow keys.

Wellicht dat het super werkt maar ik wordt hier niet heel blij van.
Nummers heb ik opzich niet zoveel nodig (eens in de x-aantal zinnen een cijfer). Zo te zien kan je cijfers invoeren door eerst Alt in te drukken voordat je een nummer intoetst (delen hun toets met bepaalde letters). Acceptabel voor mij.

Waarvoor zouden pijltjestoetsen nodig zijn? Heb ik nog nooit behoefte aan gehad. Bijv. iPhone (m'n huidige toestel, ik wil hierna Android) heeft het ook niet.
1. Ga eens kijken naar de Motorola Milestone, deze heeft ook geen aparte nummerieke rij, ik heb er zelf nooit last van, dmv alt 1 keer in te drukken of 2 keer als ik meerdere cijfers achter elkaar wil typen, kan ik zo de nummers accessen. Maar net als in deze zin, heb ik pas 4 keer nummers nodig gehad, en verder alleen maar letters.
2. Een keypad verpest alleen maar ruimte van het toetsenbord, dat wil je niet, hierdoor worden letters kleiner en heb je meer kans dat je ernaast drukt, of je vingers te groot zijn. Op de motorola milestone is de arrowkeypad daarom ook alleen maar een overbodige luxe.
3. Een soort arrowkeys zitten op het toestel zelf, die mooie knop midden onderin het toestel heeft namelijk gewoon up down left right als taak. Dus je hebt hem alsnog.

M.a.w. Ik weet niet of het negatieve punten zijn die je opnoemt (blijft een mening) maar ik vind het goede keuzes. Arrowkeys verpesten alleen maar ruimte, een extra 4e rij voor nummers ook, terwijl je relatief weinig nummers gebruikt in teksten.

Daarbij komt met de huidige keuze android telefoons lijkt mij dit 1 van de betere worden, zoals CLB ook al aangeeft in de fipo hier mijlenver boven ;). Mooi groot scherm, toetsenbord, en het is een HTC, als deze ook tweakbaar is, ben ik over en gooi ik mijn milestone in de prullenbak.

Enig nadeel van HTC is vaak dat de speaker op de achterkant crap is (voor speakerphone is het gewoon niet te gebruiken, en muziek luisteren als je je radio bent vergeten op strand (savonds als er toch niemand zit) zit er bij HTC vaak ook niet in...) En verder heb ik eigenlijk nog nooit een HTC gehad waar ik blij van werd met de foto's die het maakte, in tegenstelling tot Nokia en mijn Milestone doet dit ook aardig goed.

En ja kan je zeggen: Puber, met je speaker achterop lekker de trein vervelen met jou muziek, maar ik vind dat als er een speaker op zit, deze ook gewoon goed geluid moet geven, de G1 en HTC Cruise die ik hiervoor had, waren te slecht voor woorden, je wilde het gewoon niet gebruiken, dan heb ik zoiets van: laat het weg!

Motorola Milestone geeft zulk goed geluid dat mensen af en toe niet eens geloven dat het van mijn mobiel af komt (vooral in kamers) er lijkt namelijk zelfs bas in te zitten en is beter dan het geluid dat van mijn laptop af komt.

Camera idem, van HTC heb ik zelde (nu heb ik na de G1 geen HTC meer mogen uitproberen) een goede foto gezien, nu zag ik in de laatste reviews van sommige HTC's eindelijk dat hier verandering in zit te komen, maar mijn Nokia N73 van (hoe lang is dat al wel niet geleden) maakte echt geweldige foto's die ik tot op heden maar zelde terug zie op hedendaagse smartphones

En als vlaggenschip van sommige fabrikanten verwacht ik dat alles gewoon goed werkt.

Ja ik had gewoon even zin om wat te typen ;)

[Reactie gewijzigd door XiniX88 op 16 juli 2024 12:41]

Anoniem: 305310
26 augustus 2010 14:26
vind het een mooi toestel,

echter blijf ik erbij dat ik het een mis stap vind van HTC om geen pijltjes of D-pad toe te voegen,

dat werkt toch wel wat soepeler vind ik, en helemaal met de opkomende games op smartphones
Dat ding onder het scherm heeft die functie, dus wel bruikbaar, maar als die open staat niet al te makkelijk te gebruiken...

Daarbij richten de meeste spellen zich toch op een toestel zonder toetsenbord, dus met een goed touchscreen (lees: geen clearPad 2000) moet dat prima gaan...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 16 juli 2024 12:41]

Daarbij richten de meeste spellen zich toch op een toestel zonder toetsenbord, dus met een goed touchscreen (lees: geen clearPad 2000) moet dat prima gaan...
Dus de kans is aanwezig dat je een spelletje koopt voor je Android phone maar deze niet kan spelen omdat bepaalde toetsen op de telefoon ontbreken. Hieruit blijkt weer dat standaarden, i.p.v. een wildgroei aan specificaties, onder fabrikanten gewenst is. Meer keuze is niet altijd beter.
Misschien ben ik abuis, maar komt daar de Android market niet om de hoek kijken? Als het programma/spel/whatever niet compatible is met jouw versie van Android (1.5 vs 2.2 etc) en of andere specs (resolutie, het ontbreken van toetsen) kun je deze toch niet eens aanschaffen? Tenzij je zelf met de apk gaat klooien, maar dan ligt het aan jezelf als het niet werkt.
Die kans is er inderdaad ik heb enkel touch (geen eens een trackbal of wat) en ben nog 0 spellen tegen gekomen die ik niet kan spelen, daarbij weet ik dat bijna alle spellen gewoon beide ondersteunen (en die dat niet doen ondersteunen enkel touch-only), zo moeilijk is dat niet te maken ;)

Zo lastig is het toch niet dat als er voor de ontwikkelaar de kans bestaat dat ie klanten mis loopt door zich enkel op keyboard of touch te richten, is de keuze voor het ondersteunen van beide snel gemaakt ;)

Er is trouwens ook elk moment van de dag een kans dat de wereld vergaat, toch zit ik niet diep onder de grond in een bunker, aangezien die kans verwaarloosbaar is ;)...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 16 juli 2024 12:41]

Ziet er goed uit. Vooral de dikte valt me mee aangezien deze dus een toetsenbordje heeft. Heeft ook voor mij potentieel om als volgende telefoon gebruikt te gaan worden als ik de specs (die tot nu toe bekend zijn) zo lees.
Het is t.o.v. de G1 een hele verbetering en hopen dat HTC zelf het ook daadwerkelijk (in nl) uitbrengt.
Nu maar afwachten alsof er naast de T-Mobile variant ook een HTC eigen komt.

Als ik me niet vergis werkt deze cpu op 800Mhz, meen dat ergens gelezen te hebben, daarbij moet hij zich kunnen meten met de 1000Mhz snapdragon....

Evenwacht tot dat er vergelijkings tests komen dus.
Inderdaad, maar ik zou het belangrijker vinden als de cpu dan ook veel zuiniger is als de snapdragon.

Is toch nog vaak één van de nadelen van smartphones, dat de accuduur nog steeds vrij kort is.

Deze smartphone lijkt me in ieder geval een goede vervanging voor mijn G1, die ik in december alweer 2 jaar gebruik. :P Hopelijk wordt ie ook gewoon in Europa/NL geleverd.
Zou er Gorilla Glass opzitten?
geen idee,

maar ik weet wel dat ik 10x meer iphones met dikke barsten in het scherm heb gezien, dan wat voor ander merk dan ook,

dus ik vraag me af, zijn die iphone bezitters zo onzuinig met hun 800eu dure toestel, of zit er ook een groot barst gehalte aan die glazen?
Ik leuk toestel, vind alleen het design niet zo (htc in algemeen), ben reuze benieuwd naar dell thunder. Aangezien deze (dell) een hogere resolutie heeft dan 854 x 400 zou het beste de eerste 3.0 android toestel kunnen worden.

Ook vind ik de benaming van qualcomm voor zijn chips redelijk irritant, nu gaan ze weer terug naar de 7 serie benaming (voor een chipset met zelfde core(scorpion) maar sterkere gpu), Voorheen waren voornamelijk de budget phones met de 7xxx series (72xx bv, 528mhz), en de snapdragons met de 8xxx series.
hmmm... Ik vind hem bijzonder veel lijken op de gelekte HTC Vision
Dat zou best eens kunnen kloppen aangezien HTC Vision de codenaam lijkt te zijn voor zowel de G2 als de Desire Z.

Dus de Desire Z / G2 gaat een sneller gpu/cpu krijgen dan de Desire, waar iedereen al redelijk positief over is, krijgt een qwerty toetsenbord en een 3,7 inch scherm.

Waar kan ik intekenen?

Als er qua looks of specs niet al teveel verschil zou zijn in de 2 uitvoeringen, dan zou ik denk ik toch voor de Google G2 gaan. Die krijgt dan waarschijnlijk net even wat sneller z'n updates dan de HTC variant!
HTC en Samsung spugen tegenwoordig om de 2 maand een nieuw toestel uit. En als deze toestellen nu eens degelijke kwaliteit waren dan is dat nog nie zo erg, maar het is allemaal plastic. En daar komt nog eens bij dat vrijwel alle toestellen van HTC en Samsung niet echt voorruit branden qua innovativiteit of het is puur gejat van een andere firma.
Telefoons zijn al jaren van plastic, en is nooit een probleem geweest, omdat nu 1 bedrijf* (zal geen namen noemen, doe jij ook niet, maar we hebben het over hetzelfde) toevallig andere materialen wil gebruiken en wil laten geloven dat het beter is...

Ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die een telefoon willen die extra stevig aan voelt, maar ik kan me nog beter voorstellen dat veel mensen dat niet nodig vinden aangezien een plastic telefoon ook prima jaren mee kan...

Tja je kan het rommel noemen wat jij wil, gelukkig kunnen de meeste mensen gewoon voor zichzelf denken en redeneren, en dneken er dus genoeg mensen anders over ;) (wat wel mag blijken uit de verkopen, denk dat minimaal 90% van alle verkochten telefoons gewoon plastic zijn)

* naja 1 bedrijf, elke telefoonmaker heeft wel een of meerdere toestel van een ander matriaal zoals aluminium... Maar de meeste zijn gewoon plastic.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 16 juli 2024 12:41]

Dat is vrij logisch omdat 90% van alle telefoons dus plastic zijn... Het motto van Samsung en HTC is de afgelopen 4 jaar alleen maar meer, meer, meer geweest. Meer CPU, meer geheugen, meer pixels. Dan denken ze dat "meer" automatisch geramd staat voor een geweldige telefoon. Nu moet ik zeggen dat het Android OS er wel op voorruit gaat qua GUI, maar nog is het niet optimaal.

Samsung, HTC en Nokia kunnen gewoon niets zelf bedenken en als ze wel iets zelf bedenken dan is het spuug en spuug lelijk. Dit bericht http://tweakers.net/nieuw...s-verschijnen-online.html is daar een heel goed voorbeeld van. Bah...

[Reactie gewijzigd door Fjerpje op 16 juli 2024 12:41]

"Dan denken ze dat "meer" automatisch geramd staat voor een geweldige telefoon."
Misschien denk jij dat ;)
Voor hetzelfde geld denken ze dat helemaal niet en denken ze gewoonweg dat er vraag naar is, wat dan uit de "90% van de verkochte toestellen zijn plastic toestellen" zin ook nog eens blijkt !
Een bedrijf (inclusief de door jou genoemde) gaat niet achter een geweldige telefoon maar gewoon achter de winst, niets ergs aan hoor, zo werk het eenmaal, maar als je anders denkt dan ben je een beetje naïef...
En dat Android niet optimaal is, tsjah geen enkele OS is dat, daarom dat voor alle OS'en steeds nieuwe versies uitkomen ;)

En over dat laatste : wat jij spuuglelijk vindt vinden anderen mooi... Wat jij mooi vindt vinden anderen spuuglelijk...
Ach, hou toch alsjeblieft op man... Samsung zit het hoog van de daken te schreeuwen in die ontzettende k*t reclames met hun Samsung galaxy telefoontje. Net of die telefoon alles heeft en of zij de eersten zijn. Ze zeggen letterlijk in de reclame "de snelle 1Ghz processor" net of dan meer beter is? Nee, meer is niet beter als je een haperend OS er op hebt staan; dan valt natuurlijk die "snelle" processor in het niets. Want? Ook al zou je er een quadcore in drukken, een haperend OS werkt niet fijn en is niet gebruiksvriendelijk.

Maar ik vind het zowiezo kansloos om hierop eigenlijk nog verder te reageren, want sommige mensen hebben klaarblijkelijk een plaat voor hun kop. Maarja, zolang de consument maar dom gehouden word dan krijgen NIET innovatieve bedrijven zoals Samsung, HTC en Nokia hun centen wel.
Jammer voor je dat als je alles bij elkaar op telt en tja over software kunnen we ons beiden uit laten daar kan je een mening over hebben... De specs, oftewel feiten, zijn meetbaar, en guess what, de Galaxy S heeft op dit moment nog steeds de krachtigste hardware... Dus feitelijk is het de snelste telefoon die er is...

Daarbij doen ze helemaal niet alsof ze de snelste CPU hebben (al zou ik het niet eens kwalijk nemen, aangezien elk product in een reclame ongeveer zogenaamd de beste is)..

De tekst:
Samsung lanceert de Samsung Galaxy S, met s'werelds eerste Super AMOLED scherm, voor vijf maal beter beeld, 1 Ghz Processor voor super snelle prestaties, anderhalf keer zo snel text in voeren met swype, Google maps Navigatie, en meer.... De meest complete smartphone ooit, de Samsung Galaxy S, expect more...
Nu zal het me niks verbazen als je een ander punt uit wat ze zeggen pakt om te bitchen, maar ze claimen iig NIET dat ze de snelste CPU hebben...

http://www.youtube.com/watch?v=UpjtF_w8U4g hier kan je het spotje zo vaak luisteren als je wilt :)

Enne zijn er ook non-k*t reclames dan? Ik vind alle reclames op TV kut :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 16 juli 2024 12:41]

Nou zeg je het dus in feite zelf, "zij hebben de snelste hardware" dan heb je mijn standpunt nie begrepen. Snelste, dus meer is niet altijd "beter" in het geval van het Android OS. Want? Het Android OS hapert nog steeds op wat plekken. En dan kun je er wel voor mij part een Quadcore in drukken of een 5000 core, als een OS hapert dan werkt het gewoon niet fijn en is het dus niet gebruikersvriendelijk.
Wat een onzin reactie zeg, de HTC toestellen die tegenwoordig uitkomen zijn van HOGE kwaliteit, en zijn over het algemeen vooruitstrevender dan de fabrikant waar jij uiteraard lid van bent.

Het mooie is met veel toestellen, is dat ze een grote klanten database tevreden kunnen houden. Omdat een ieder wat anders heeft, en dat anders is "Smaak".

En smaak pak je niet samen in 1 telefoon, daarbij breng je verschillende modellen uit.

Het valt me trouwens op dat je in Apple topics aanhaalt dat mensen elke kans aanpakken om Apple te flamen, echter zie ik dat jij in ALLES wat geen Apple is zit te flamen tegen die fabrikant. Dus deze reactie die je zojuist getypt hebt valt weer mooi in je verwachtings patroon. (Hypocriet)

[Reactie gewijzigd door Dakreal op 16 juli 2024 12:41]

Wat een onzin wie zegt dat ik een Apple telefoon heb? Ik heb er één gehad ja maar ik heb nu gewoon een Nokia... Dus jou redenering klopt van geen kant. Jij gaat er maar vannuit dat... Ik oordeel alleen maar op hetgeen wat ik zelf test en ondervind. Ik heb regelmatig een andere telefoon en oordeel op basis daarvan.
Klopt wel een beetje wat je zegt. De Galaxy S bijvoorbeeld is een magneet voor vette vingers vanwege het gebruikte glimmende plastic en dus lastig schoon te houden.

Een ander "top" toestel, de HTC Desire is ook van goedkoop plastic gemaakt en de binnenkant wordt bij elkaar gehouden door plakband.

En dan heeft Samsung hun schil op Android regelrecht van iOS gekopieerd. Beter goed gejat dan slecht zelf bedacht natuurlijk.

I.p.v. al die mooie specs met snelle CPU's e.d. zie ik ook graag wat meer innovatie bij de fabrikanten van Android telefoons. Liever een 800MHz CPU in een mooie telefoon die niet uit glimmend plastic bestaat en software waarvan kwaliteit hoger in het vaandel staat dan kwantiteit, dan een stuk plastic met 1,2GHz CPU en slecht uitgewerkte software.
Pff, de htc desire is nou niet bepaalt van 'goedkoop' plastic gemaakt. als je een htc desire in je ene hand heb, en een iphone 4 in je andere 'voelt' de iphone4 een stuk minder 'high-end' aan. de desire voelt heel zacht aan.

En oja, dat aluminium op de achterkant van de oude iphone werkte lekker. Je moest wel een hoesje kopen, anders zaten er binnen een week allemaal krassen op.

Plastic heeft een naam om goedkoop te zijn, maar het is werkelijk prachtig materiaal. Het breekt niet, het is licht, krassen zie je niet, het kan zo isoleert zo dat het niet te warm, of te koud in je hand wordt, en je kan het zo hard maken als je maar wil. Eigenlijk het ideale materiaal voor een voorwerp dat je vaak in je handen houd en makkelijk kan vallen. ;)
Anoniem: 177357
@Fjerpje26 augustus 2010 13:23
Volgens mij ben jij dan de enige die problemen ziet in de kwaliteit van HTC & Samsung producten. Deze beiden partijen maken tegenwoordig ook gebruik van aluminium body's. En dat jatten slaat natuurlijk weer op een Iphone? Toch knap dat het WEER naar boven komt in een thread op Tweakers, dat alles van een iphone is nagemaakt.

Verder is dit een zeer goede opvolger voor mijn G1!
Samsung en alu-bodies? Die moet ik nog tegenkomen... HTC wel, die hebben zelfs unibody behuizingen.
Ja zeker, en zelfs al in 2007 :)
http://www.techgadgets.in...phones-revealed-in-india/
http://www.samsung.com/ph...x.idx?pagetype=prd_detail
http://phonereport.info/samsung-u800-metal-phone-unveiled/

Nokia, SE, LG zijn ook van de partij :) 9/10 serieuze fabrikanten hebben 1 of meerdere non-plastic toestellen op de markt gebracht, maar goed maakt allemaal geen zak uit aangezien dit nogal offtopic is, als je gene plastic toestel wilt is de keuze wat beperkter maar genoeg keuze dacht ik zo ;)

Edit: mstam wat jij wil :X Ik gaf enkel aan dat er duidelijk een overlapping was dus dat veel toestellen dubbel geteld werden omdat ze in het buitenland anders heten... Maarja woorden verdraaien is zo veel leuker blijkbaar :) Daarbij zijn 2 van de 3 hier genoemde toestellen in NL te koop geweest... (U800 en D900)

En genoeg mensen vinden de Galaxy S wel degelijk (ben ik het mee eens) en WEL mooi (ik niet heb een hekel aan die iPhone look)... Maar goed dat is gelukkig een mening die ieder voor zich heeft, en geen feit. Enne kijk is welke materialen de Samsung Wave grotendeels van gemaakt is.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 16 juli 2024 12:41]

Nu gaf je eerder als reactie op 1 van m'n posts aan dat we Android telefoons uit het buitenland niet mee mogen tellen en nu doe je het toch zelf.

In Nederland is er geen mooie en degelijk afgewerkte Samsung smart phone te koop helaas. Persoonlijke smaak misschien, maar ik vind vooral dat zwarte glimmende plastic helemaal niks. Niet voor telefoons, niet voor een TV en al zeker niet voor laptops.
Samsung Wave (grotendeels alu).

Ik vraag mij overigens af of een snellere gpu zin heeft. Als het meer pixels moet aansturen wel, anders niet. Gameloft en andere ontwikkelaars gaan een spel etc. voor dergelijke toestellen niet aanpassen.

[Reactie gewijzigd door C4D op 16 juli 2024 12:41]

Het scherm van de Samsung Galaxy S is anders behoorlijk innovatief. Dus je argument gaat niet op.
Kwaliteit is niet direct af te meten aan het woord plastic. Mijn telefoon (G1) vertoond wat gebruikssporen maar is qua werking prima in orde. Gebruikssporen is niet meer dan normaal na hem 1,5 jaar aardig wat gebruikt te hebben.
Kwaliteit is niet direct af te meten aan het woord plastic.
Tja ze moeten toch wat te zeuren hebben he, z'n snel device zullen ze met iOS niet snel vinden ;)

@mstam: als we toch gaan bitche als kleuters ben ik ook van de partij ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 16 juli 2024 12:41]

Moet hier mee eens zijn.
Ook al is hij gemaakt van plastic, mijn G1 vertoonde pas zijn eerste kras nadat ik hem een keer fietsend had laten vallen op de tegels...
Ding doet het nog perfect, zou dit niet durven met mijn vriendin's iPhone
Geeft toch weer aan dat plastic niet meteen "slechte kwaliteit" betekend.

--edit:
Hoop dat hij ook naar NL komt, heb weer zin in een nieuw hebbedingetje =).
Tuurlijk mijn G1 doet 't nog uitstekend, maar de kind in mij wilt weer wat nieuws. :p

[Reactie gewijzigd door LXSJason op 16 juli 2024 12:41]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.